понеділок, 11 липня 2016 р.

Твір з англійської:My household chores/Мої домашні клопоти

EnglishDom.com
My name is Kate. I’m thirteen years old. I’d like to tell you about my household chores. Many children in our country have some responsibilities around the house. I’m sure that in many other countries too. Some children are not happy about this because simply watching TV or playing computer games could be much more fun. From the other hand, it is important for every person to have at least some responsibilities. As for me, I have my own household chores, as well as, other members of my family. Cooking is the main responsibility of my mum and I sometimes help her with that. My own chores include washing the dishes, cleaning the dust and vacuum cleaning. My father is responsible for repairing some devices and objects in our flat. There is one thing that all the members of my family do together. It’s shopping for food and for clothes. I can’t say that these chores are difficult or take a lot of my time. I know that only several years ago women spent much more time on house work, when they didn’t have such household appliances as microwave, washing machine, vacuum cleaner, blender and others. In my opinion, having certain responsibilities is very important. It helps to understand and respect other people’s work, and also to overcome laziness.

ПЕРЕКЛАД

Мене звати Катя. Мені 13 років. Я хотіла б розповісти про свої домашні обов'язки. У багатьох дітей в нашій країні є свої обов'язки по дому. Я впевнена, що в багатьох інших країнах теж. Деякі діти не задоволені цим, так як просто дивитися телевізор або грати в комп'ютерні ігри, може бути набагато веселіше. З іншого боку, дуже важливо кожній людині мати хоча б кілька обов'язків. Що стосується мене, то у мене є свої домашні обов'язки, також як і у інших членів моєї сім'ї. Готувати їжу - це основний обов'язок моєї мами, і я їй іноді допомагаю з цим. В мої особисті обов'язки входить мити посуд, витирати пил і пилососити. Мій батько відповідальний за ремонт деяких приладів і предметів в нашій квартирі. Є одна річ, яку всі члени моєї сім'ї роблять разом. Це похід по магазинах за продуктами харчування і одягом. Не можу сказати, що ці обов'язки дуже важкі, або, що вони займають багато мого часу. Я знаю, що всього лише кілька років тому, жінки витрачали набагато більше часу на роботу по дому, коли у них не було такої побутової техніки, як мікрохвильова піч, пральна машина, пилосос, блендер та інше. На мою думку, мати певні обов'язки дуже важливо. Це допомагає зрозуміти і поважати працю інших людей, а також долати лінь. 
 
Copyright © . Бібліотека школяра -
Загляньте сюди: Найкращі шкільні твори ·