пʼятниця, 26 серпня 2016 р.

Твір з англійської:Advertising/реклама

Advertising is another invention of the 20th century. Some people find it annoying and useless, however, it certainly has its point. Advertising can be found everywhere nowadays: in newspapers, in magazines and brochures, on posters, on radio and TV, in Internet, simply everywhere. The main purpose of advertising is to sell the goods. From the other side, it’s a really effective way to let the people know about certain products. So it became obvious that businesses will profit from advertising, which is why we have so much of it. It’s an interrelated process: the more companies, the more advertisements. Advertising is not only the means of information, but also of communication. It’s the so-called interaction between clients and service organizations. First reaction to advertising in our country was relatively negative, although later it became a usual media content. TV ads were the most frustrating type of advertising. People were really annoyed when their favourite programs and soaps got constantly interrupted by useless ads. Besides, it seemed that they lasted forever. Later people got used to it and now it’s a normal thing to watch ads on TV. Moreover, there is a new type of annual award for the best commercial advertisement. One good thing about advertising is certainly the globalization. Today it’s easy to watch different commercials from all over the world and to understand what goods are produced in certain countries.

ПЕРЕКЛАД

Реклама - це ще один винахід 20-го століття. Деякі люди знаходять її дратує і марною, однак, вона, безумовно, має свої цілі. У наші дні реклама може бути всюди: в газетах, в журналах і брошурах, на плакатах, на радіо і телебаченні, в Інтернеті, просто всюди. Основною метою реклами є продаж товарів. З іншого боку, це дійсно ефективний спосіб дати людям знати про деякі продукти. Таким чином, стало очевидно, що бізнес отримає вигоду від реклами, тому у нас її так багато. Це взаємопов'язаний процес: чим більше компаній, тим більше реклами. Реклама є не тільки засобом інформації, а й засобом зв'язку. Це так зване взаємодія між клієнтами та організаціями, що надають послуги. Перша реакція на рекламу в нашій країні була відносно негативної, хоча пізніше вона стає звичною змістом медіа ресурсів. Телевізійна реклама була найбільш розчаровує видом реклами. Людей дійсно дратувало, коли їх улюблені програми і серіали постійно переривалися марною рекламою. Крім того, здавалося, що вони тривали вічно. Пізніше люди до неї звикли, і тепер це нормальне явище дивитися рекламу по телевізору. Крім того, є новий тип щорічної премії за кращу комерційну рекламу. Одна хороша сторона реклами, безумовно, це глобалізація. Сьогодні можна легко подивитися різні рекламні ролик з усього світу і зрозуміти, які товари виробляються в певних країнах. 
 
Copyright © . Бібліотека школяра -
Загляньте сюди: Найкращі шкільні твори ·